Bir Çift Ayakkabı Sizden Kampanyası Ödül Töreni

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği ‘Bir çift ayakkabı da sizden, hedef 100 bin çift’ yardım kampanyasının ödül töreninde konuşan Ak Parti Grup Başkanvekili Mehmet Muş, “ Üretmeden hayatta kalmak ve dünya ile rekabet etmek çok zor. Ayakkabı sektörünün 2017 yılı için koyduğu 1 milyar dolar ihracat hedefine ulaşacağını düşünüyorum” dedi. TASD Başkanı Süleyman Gürsoy da, “Ayakkabı sektörü daha fazla ihracat yeni pazarlar keşfetmek için var gücüyle çalışıyor. 2016’da 708 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik, bu yıl hedefimiz 1 milyar dolar” dedi.

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) ile Türk Kızılayı’nın ortak çalışmasıyla hayata geçen ‘Bir çift ayakkabı da sizden, hedef 100 bin çift’ kampanyasının plaket takdimi ve töreni, 57’nci AYMOD Uluslararası Ayakkabı ve Moda Fuarı kapsamında düzenlenen kokteylde gerçekleştirildi. Ak Parti Grup Başkanvekili Mehmet Muş, Ak Parti İstanbul Milletvekili Ahmet Hamdi Çamlı, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ve Türk Kızılayı Genel Sekreteri Hüseyin Can’ın katıldığı ödül töreninde yardım kampanyasına destek veren sektör temsilcilerine plaketleri verildi

“Üretmeden ayakta kalmak çok zor”

Ak Parti Grup Başkanvekili Mehmet Muş, üretimin Türk ekonomisi için kritik öneme sahip olduğunu söyledi. Muş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu yardım kampanyasında bulunan tüm paydaşları tebrik ediyorum. 2016 Dünya İnsani Yardım Raporu’na göre, 2015’te dünyada ABD’den sonra en fazla yardım yapan ülke Türkiye. Dünyada yapılan her 10 TL’lik yardımın 1 TL’si ülkemiz, milletiyle birlikte yapıyor. Türk Kızılayı da burada önemli bir rol oynuyor. Şirketlerimizin her zaman güçlü olmasını isteriz. Ayakkabı sektörü 2016’da 708 milyon dolar ihracat gerçekleştirmiş, 2017 için de 1 milyar dolar hedefi koymuş. Bu miktarlar ne kadar büyürse şirketlerimiz de o kadar büyür. Üretimi daha fazla yapmak için çalışacağız. Üretmeden hayatta kalmak ve dünya ile rekabet etmek çok zor.

“İhracat hedefimiz 1 milyar dolar”

Ayakkabı sektörünün 2016’da 708 milyon dolar ihracat yaptığına dikkati çeken Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Süleyman Gürsoy, 2017 ihracat hedefini 1 milyar dolara çıkardıklarını söyledi. Gürsoy, şöyle konuştu: AYMOD, Türk ayakkabı sektörünün yurt dışına bakan yüzü. Fuarımızda markalarımızı yurt dışından gelen yabancı ve yerli ziyaretçilerimizle buluşturduk. Dernek olarak en büyük hedefimiz; daha fazla üretim, daha fazla özgün tasarım ve daha fazla ihracat. Daha fazla ihracat için pazar çeşitliliğimizi geliştirmemiz şart. 500 yabancı misafirimizin uçak ve konaklama maliyetlerini karşılayarak sektörümüze ve fuarımıza katkıda bulunan CNR yönetimine, İDMİB’e, İTO’ya ve dernek üyelerimize teşekkürlerimi sunarım. Kısa süre önce Türk Kızılayı ile ortaklaşa gerçekleştirdiğimiz yardım kampanyası ile ülkemizde bulunan ihtiyaç sahiplerine ulaşmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Her şeyden önce ‘insan’ diyoruz.

“Onursal Başkanımız Sayın Cumhurbaşkanımız”

Kızılay Genel Sekreteri Hüseyin Can ise, “Ayakkabı Sanayicileri Derneği’nin bu kampanyası bizler için gurur verici. Bu yardımları en hızlı şekilde yerine ulaştırıyoruz. 2011’deki Japonya depreminde bölgeye ilk yardımı ulaştıran Türk Kızılayı oldu. Bizim Onursal Başkanımız Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan. O bizlere destek verdiği için başarılı işlere imza atıyoruz” dedi.

“Katma değeri artırmak için Ar-Ge şart”

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de, ayakkabı sektörünün yakaladığı ivmeye dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı: “ 40 yılı aşkın süreden beri bu fuar yapılıyor. Bugün yine bir başarıyı ödüllendirmek için biraraya geldik. Oldukça zor yıllardan geçiyoruz. Yanıbaşımızda milyonlarca insan yaşam mücadelesi veriyor. Bu da yetmezmiş gibi insanlar kimyasal silahla öldürülüyor. Suriye'de 6 yılı aşkın süredir iç savaş nedeniyle insanlar hayatlarını kaybediyor. İhracatçılar olarak çevremizdeki ülkelerin barış içerisinde olmasını diliyoruz. Hükümetimizin ihracata vermiş olduğu destekler bizim için çok değerli. Geçen ayki ihracat artışımız yüzde 19. Türkiye’nin ayakkabı ihracatı 2016’da 708 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu yıl hedef 1 milyar dolar. Sektör bu hedefine ulaşacaktır, bundan hiç şüphem yok. Katma değeri artırmak için inovasyon ve Ar-Ge şart. Sayın Cumhurbaşkanımız geçtiğimiz ay istihdam desteği kanpanyası başlattı. Biz de TİM olarak bu konunun destekçisiyiz. Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı başta olmak üzere bu yardım kampanyasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.”